Gepost op

Indrukwekkende omzetstijging voor Huawei

Toename in omzet

We zitten momenteel alweer in juli van het jaar 2016. En juli betekent voor veel bedrijven dat de kwartaalcijfers weer bekend gemaakt mogen worden. Veel bedrijven kijken ertegenop, maar sommigen kunnen niet wachten om de cijfers bekend te maken. Huawei is daar een van. De eerste helft van 2016 is er die de geschiedenis is gaat bij Huawei. Het bedrijf meldt een omzetstijging van maar liefst 40% over de eerste zes maanden van 2016. Deze procentuele omzetstijging staat voor een omzet van 33,4 miljard euro, een toename van bijna 10 miljard euro in vergelijking met 2015. Het groeipercentage van de omzet in 2015 lag ‘slechts’ op 30%. Opvallend is dat het winstpercentage juist gedaald is. Deze is afgenomen van 18% naar 12%. Dat heeft echter geen effect gehad op de beurskoers van Huawei. Het aandeel van Huawei steeg met ongeveer 2%. Een punt wat wel gemaakt moet worden is dat Huawei niet het meeste geld verdient met de smartphone verkoop. Het aanleggen van mobiele netwerken is nog steeds de grootste cash cow voor Huawei.

groeicurve_interimsector

Successtrategie

De omzetstijging voor het bedrijf lag al deels in de lijn der verwachting. 2016 is tot nu toe een zeer succesvol jaar voor Huawei. Dit komt ook grotendeels door de release en verkoopcijfers van de Huawei P9. Het zal echter hier niet ophouden. Huawei blijft erg ambitieus voor de toekomst. Verwacht wordt dat er dit jaar 140 miljoen Huawei smartphones verkocht gaan worden. Dit zou een stijging van 30% betekenen ten opzichte van 2015. Deze resultaten bevestigen dat de gehanteerde strategie succesvol is en dat deze gevolgd moet blijven worden. Vandaar dat er nog steeds er veel geld richting de afdeling Research & Development gaat. Deze afdeling is het kloppend hart van de Chinese smartphonegigant.

Wil je alle cijfers nalezen? Op de site van Huawei staat het persbericht met daarin de officiële cijfers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *